Große Präsenz von Wissenschaftlern des IfP auf der Jahrestagung der International Communication Association

Auf der 63. Jahrestagung der International Communication Association (ICA) in London zum Thema “Challenging Communication Research” sind insgesamt 17 Wissenschaftler des IfP mit Vorträgen aktiv. Die ICA Jahrestagung gilt als eine der größten und bedeutsamsten im Bereich der internationalen Kommunikationswissenschaft. Sie zeichnet sich durch ein intensives Peer-Review-Verfahren bei der Auswahl der Einreichungen und einen entsprechend hohen wissenschaftlichen Anspruch aus. Die Annahmequote der Tagung lag dieses Jahr bei nur 36 Prozent. Daher gilt bereits die Annahme des Vortrages als Auszeichnung und Nachweis, konkurrenzfähig Forschungsarbeit zu leisten. 


Die Wissenschaftler des IfP beteiligen sich mit folgenden Vorträgen an der Konferenz:

  • Sabine Einwiller & Alexandra Schnauber: "The Influence of International Reporting Standards on CSR Reporting"
  • Ilka Jakobs & Nicole Podschuweit: "Perception of politics and political conversation behavior: A step towards new directions for the study of informal political conversation”
  • Pascal Jürgens & Birgit Stark: “Measuring Personalization Effects in Google Search Results”
  • Hans Mathias Kepplinger & Richard Lemke: “Communication in Conflicts: Instrumentalizing Fukushima”
  • Hans Mathias Kepplinger, Heinz-Werner Nienstedt & Oliver Quiring: "Roots and responsibilities. How the press depicted the emergence of and solutions for the Euro crisis - a European International comparative analysis"
  • Melanie Magin: “The decline of media performance – myth or reality? A cross-national comparison of German and Austrian newspapers (1949-2009)”
  • Teresa K. Naab & Anna Schnauber: “Development and Validation of a Response-Frequency Measure of Media Habit”
  • Robert Picard, Hans Mathias Kepplinger, Heinz Werner Nienstedt, Oliver Quiring, Paolo Mancini & Laen D'Haenes: Panel zur international vergleichenden Studie: "The Euro Crisis, Newspaper Coverage, Journalistic Practices, and Perceptions of European Institutions and Institutional Challenges"
  • Senja Post: "How Journalist' and Scientists' Views on Objectivity Influence their Accounts of Reality"
  • Leonard Reinecke, Sabine Trepte, Oliver Quiring, Mike Yao & Marc Ziegele: “Online Privacy and Social Gratifications: A Cross-Cultural Study on Privacy Management on Social Network Sites”
  • Diana Rieger, Leonard Reinecke, Julia Kneer, Lena Frischlich & Gary Bente: “Media induced recovery: The effects of positive versus negative media stimuli on recovery experience, cognitive performance, and vitality”
  • Markus Schäfer & Oliver Quiring: “Media coverage as a risk factor for suicide: New evidence for a Werther effect after celebrity suicide reporting”
  • Anna Schnauber & Christine E. Meltzer: „Online vs. memory based. Variables explaining and moderating the occurrence and interrelation of first- and second-order cultivation effects"
  • Anna Schnauber & Cornelia Wolf: “Media Habits: The Core of Media Repertoires”
  • Christian Schulz & Sabine Einwiller: "The Role of Reputation to Engender Support for Nonprofit Organizations"
  • Sabine Trepte, Tobias Dienlin & Leonard Reinecke: “Online vs. offline social support: How do they pay into satisfaction with social support and satisfaction with life?”
  • Mathias Weber, Thomas Bach & Oliver Quiring: “News Frames, Inter-Media Frame Transfer and the Financial Crisis”
  • Jürgen Wilke & Melanie Leidecker: “Linear and non-linear trends in election coverage: Looking back and looking ahead”
  • Marc Ziegele & Mathias Weber: “Example, Please! Comparing the Effects of Single and Average Customer Reviews on Online Shoppers' Product Evaluations”
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