Präsenz von Wissenschaftlern des IfP auf der IAMCR-Tagung in Dublin vom 25. bis 29. Juni 2013

Auf der Tagung der International Association for Media and Communication Research (IAMCR) in Dublin werden auch im Jahr 2013 wieder Wissenschaftler des Instituts ihre Forschungsergebnisse präsentieren. Sie findet vom 25. bis 29. Juni, 2013 in Dublin, Irland statt. Die IAMCR steht in diesem Jahr unter dem Motto "Crises, 'Creative Destruction' and the Global Power and Communication Orders".  
Sie zeichnet sich durch ein intensives Peer-Review-Verfahren bei der Auswahl der Einreichungen und einem entsprechend hohen wissenschaftlichen Anspruch aus.

Die Wissenschaftler des IfP beteiligen sich mit folgenden Vorträgen an der Konferenz:

  • Jäger, Simone: "On the Pulse of the Information Trend: Physicians’ Perception, Attitudes and Behavior in the Context of their Contact with Internet Patients."
  • Lis, Bettina: "Determinants of passing on viral messages – Empirical analysis of viral marketing campaign on facebook"
  • Roessing, Thomas, Jackob, Nikolaus & Renner, Karl N.: "The influence of product placement on the credibility of TV journalism. An RTR-assisted experiment on the relations between product placements, judgmental expert statements, and viewer ratings of an advisory broadcast"
  • Weichselbaum, Philipp: "Patterns and Developments in Journalistic Constructions of Executive Crises. A Longitudinal Analysis of the Newspaper Coverage of Ministerial Resignations in Germany since 1949"
  • Weichselbaum, Philipp & Stark, Birgit: "Active or Passive Web Radio Audiences? A Case Study from Germany"
  • Wilke, Jürgen: "National and transnational dimensions of election campaign coverage: The Presidential Election in France 2012 in the French and in the German Press."
  • Wilke, Jürgen & Heimprecht, Christine: "Strategic, tactical and practical experiences from comparative reserach on news"
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